Brussels Airlines: nieuws

Hier kan je nieuws posten en/of bediscussiëren over de laatste ontwikkelingen in de sector.

Brussels Airlines: nieuws

Berichtdoor Maxim » wo 18 nov 2009, 16:59

Ik stel voor dat we in dit topic voortaan het nieuws over Brussels Airlines plaatsen. Over Brussels Airlines verschijnt er wel geregeld iets en het is nogal rommelig om daar telkens een nieuw topic voor te openen vind ik zelf. Zeker met de aanloop naar de toetreding van SN tot Star Alliance vind ik zo'n topic wel handig.

Brussels Airlines zal dus naar verwachting op 9 december toetreden tot de grootste luchtvaartalliantie ter wereld: Star Alliance. Zoals je wel weet worden dan alle vliegtuigen in de vloot voorzien van een Star Alliance-logo dat geplaatst wordt tussen de cockpitramen en de voorste deur. De datum van de toetreding komt steeds dichterbij en SN is dus blijkbaar ook al begonnen met het aanbrengen van deze logo's. De Avro RJ85, OO-DJK is onder andere al voorzien van dit logo. Hieronder een een link van een foto van dit toestel.

http://www.myaviation.net/search/photo_search.php?id=01689521&size=large
Laatst bijgewerkt door Sam op wo 18 nov 2009, 17:11, in totaal 1 keer bewerkt.
Reden: word -> wordt
Maxim

Re: Brussels Airlines: nieuws

Berichtdoor Joris Van den Berghe » wo 18 nov 2009, 18:30

Zijn er al foto's ergens met het logo erop ? Ik zie namelijk niet veel verschil van het gewone c/s van SN...(could be just me, though).
Afbeelding
Sony α77/VG-C77AM vertical grip/α350/18-70/70-400 G SSM/NEX-5/18-55 OSS/Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-systeem.
MacBook Pro 13" (2009)
...En een lang verlanglijstje...
Joris Van den Berghe
Freelance
Freelance

Berichtdoor Sam » wo 18 nov 2009, 18:32

Op de foto van Boeing zie je het toch? Dat Star Alliance-logo voor de deur?
In aviation it's not what you know, but who you know
Sam

Berichtdoor Maxim » wo 18 nov 2009, 18:43

Zoals ik zei in mijn vorige bericht en zoals Sam zegt, links van de voorste deur. Dus tussen de cockpitramen en de deur zie je de "ster" van Star Alliance. Niet groot, maar net hetzelfde als bij alle andere Star Alliance maatschappijen.

Brussels Airlines zou blijkbaar in eerste instantie geen toestel in de volledige Star-kleuren painten. Dat zal iets voor volgend jaar zijn zeker?
Maxim

Berichtdoor Joris Van den Berghe » wo 18 nov 2009, 19:22

Spijtig. Ik had er inderdaad over gekeken, maar had toch tenminste verwacht dat er een tail of stuk van de romp deftig zou geschilderd worden...zo'n minuscuul dingetje, pfoe. I almost need glasses to see it :lol:.
Afbeelding
Sony α77/VG-C77AM vertical grip/α350/18-70/70-400 G SSM/NEX-5/18-55 OSS/Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-systeem.
MacBook Pro 13" (2009)
Joris Van den Berghe
Freelance
Freelance

Berichtdoor Sam » wo 18 nov 2009, 19:24

Er zal nog wel een Star Alliance-logojet komen, denk ik. Maar die kost is momenteel niet te verantwoorden, dus daarvoor zal het wachten zijn tot volgend jaar of binnen 2 jaar, wellicht. If ever...
Sam

Berichtdoor Maxim » wo 18 nov 2009, 19:30

Joris Van den Berghe schreef:Spijtig. Ik had er inderdaad over gekeken, maar had toch tenminste verwacht dat er een tail of stuk van de romp deftig zou geschilderd worden...zo'n minuscuul dingetje, pfoe. I almost need glasses to see it :lol:.

Ja, het is inderdaad wel heel klein, maar dit is iets dat op ieder vliegtuig van alle Star-maatschappijen staat en omdat dit niet zo'n grote kost is, kunnen ze dat nu al doen. Zoals Sam zegt: die logojet komt nog wel, misschien de nieuwe A330 als die komt, he. Die moet sowieso gepaint worden, wat is dan het verschil tussen een SN paint of een Star paint (op gebied van kosten he, want het ziet er natuurlijk wel anders uit :P ). Ofwel een ander vliegtuig dat nog niet in volledige SN kleuren is.
Maxim

Berichtdoor Maxim » vr 20 nov 2009, 20:59

Brussels Airlines, Lufthansa en Swiss winden er geen doekjes om, AF/KLM is de te verslagen concurrent op gebied van Afrika. Op 18 november hebben SN, LH en LX samen in Parijs het Afrika netwerk van SN promoot, bedoeling: klanten van AF overnemen. Vanaf volgend jaar zal SN twee keer per dag tussen BRU en CDG vliegen en er zal intensiever met Thalys worden samengewerkt. Verder zullen de drie maatschappijen de vluchten meer op mekaar afstemmen om overlappingen in het netwerk te verminderen.

http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=772I7T97
Maxim

Berichtdoor Sam » vr 20 nov 2009, 22:41

De reactie van AF is ook al een feit. Port Harcourt wordt niet meer non-stop met A319LR "DEDICATE" aangevlogen en gaat nu via Lagos. Door die extra passagiers wordt de vlucht naar Lagos geupgraded van B777-200ER naar B777-300ER.
Sam

Berichtdoor Maxim » za 21 nov 2009, 16:59

Spijtig dat LH, SN niet al overneemt in 2010. Dan had SN veel makkelijker aan vliegtuigen gekomen om harder te concureren met AF.

Trouwens, het nieuwe Senegal Airlines (dat op de Dubai Air Show haar eerste vliegtuigen heeft besteld) zou naar verluid met hun twee A332's naar Parijs, Brussel en Milaan gaan vliegen vanuit Dakar. Dat is ook een route die SN dagelijks non-stop vliegt met hun A333.

Misschien ook wel nuttig om te vertellen voor de mensen die er niet zo van op de hoogte zijn. Nu maakt SN nog alijd gebruik van de diensten van Europe Airpost voor de dagelijkse vlucht tussen BRU en CDG. SN wou deze overeenkomst deze winter al stopzetten en zelf de vluchten gaan uitvoeren, maar het contract kon nog niet ontbonden worden. Dus vanaf volgende zomer zal SN wel zelf tussen BRU en CDG vliegen en dat twee keer per dag (allebei de vluchten in de voormiddag/ochtend) en Europe Airpost zal dus niet meer te zien zijn in BRU.

Edit: Nu is er ook een foto van OO-DJN die ook voorzien is van het Star alliance logo'tje.
http://www.planepictures.net/netshow.php?id=894828

Ook OO-DJW vindt je nu een foto met het Star Alliance logo. Maar ik ga voor de rest nu wel niet van elk vliegtuig hier verder een foto en bericht plaatsen, want ik denk dat het duidelijk is dat SN zich aan het voorbereiden is op de toetreding tot de alliantie over drie weken.
http://www.planepictures.net/netshow.php?id=895103
Maxim

Berichtdoor Sam » wo 25 nov 2009, 12:40

bmi zal ook codeshare op alle SN-vluchten naar de volgende bestemmingen:
  • Barcelona
  • Berlijn Tegel
  • Bilbao
  • Bologna
  • Genève
  • Hamburg
  • Lyon
  • Marseille
  • Milaan Malpensa
  • Toulouse

En SN zou vanaf 10 januari ook de zes dagelijkse vluchten naar LHR overnemen van BMI, dat door restructureringen veel vluchten schrapt (onder meer ook alle vluchten naar AMS).
Sam

Berichtdoor Maxim » wo 25 nov 2009, 17:36

Ik had wel gedacht dat SN binnen afzienbare tijd een deel van BMI haar LHR vluchten zou overnemen, maar ik had het niet zo snel verwacht en ik had ook niet verwacht dat het alle vluchten zouden zijn. Wel erg voor het personeel van BMI. Ik heb op Flightglobal gelezen dat er 600 banen zullen verdwijnen. :?

Voor de reiziger zal het echter wel goed nieuws zijn, toch als SN haar eigen vliegtuigen zal gebruiken. Want op sommige Europese routes worden vliegtuigen van BMI gebruikt terwijl de vlucht eigenlijk niet door hen wordt gevlogen. Als het wel SN haar vliegtuigen zullen zijn, ik veronderstel de Avro's, dan zal het comfort voor de reizigers wel enorm toenemen tegenover die ERJ's van BMI. Die moeten een nachtmerrie zijn voor veel passagiers terwijl de Avro's van SN vrij comfortabel zijn uitgerust.
Maxim

Berichtdoor Sam » wo 25 nov 2009, 18:34

Boeing schreef:Op sommige Europese routes worden vliegtuigen van BMI gebruikt terwijl de vlucht eigenlijk niet door hen wordt gevlogen.

Inderdaad, Lufthansa en bmi voeren zo'n operatie uit met een bmi A319 die steeds LHR-TXL vliegt onder Lufthansa-vluchtnummer. Een soortgelijke constructie is ook opgesteld met Swiss voor de (nieuwe) vluchten tussen Londen en Genève, waarbij bmi drie van de zes dagelijkse vluchten zal uitvoeren, maar onder een Swiss-vluchtnummer.
Sam

Berichtdoor Maxim » wo 25 nov 2009, 18:44

Inderdaad dat bedoelde ik.
Heb wel net gehoord dat de 2 dagelijkse vluchten van SN naar Gatwick zouden vervallen vanaf 10 januari. Ik hoop eigenlijk dat dit niet waar is. Hoewel op de LHR route wel een capaciteits verhoging zal komen tegenover nu, toch als SN haar eigen vliegtuigen gebruikt.
Maxim

Berichtdoor Sam » wo 25 nov 2009, 18:53

Boeing schreef:Heb wel net gehoord dat de 2 dagelijkse vluchten van SN naar Gatwick zouden vervallen vanaf 10 januari.

Fout, die zijn nog steeds ingeladen.

Boeing schreef:Ik hoop eigenlijk dat dit niet waar is. Hoewel op de LHR route wel een capaciteitsverhoging zal komen tegenover nu, toch als SN haar eigen vliegtuigen gebruikt.

Dat is niet zeker, volgens Geert Sciot is er nog geen beslissing genomen of SN daadwerkelijk zelf naar LHR zal vliegen.
Sam

Berichtdoor Joris Van den Berghe » wo 25 nov 2009, 19:07

Toegegeven, "volgens Geert Sciot"...soms heb ik oprechte twijfels bij de volledigheid enz van zijn informatie. Dat even terzijde.

Zoals gezegd, ik zou ook liever LH SN zien overnemen in 2010...the earlier, the better.
Afbeelding
MacBook Pro 13" (2009)
Joris Van den Berghe
Freelance
Freelance

Berichtdoor Maxim » wo 25 nov 2009, 19:17

Over die overname. Ik dacht dat LH de optie om SN over te nemen in april 2011 kon omzetten in een optie om SN al in april 2010 over te nemen, maar het ziet er niet naar uit dat dit zal gebeuren. Ik heb sinds september 2008 (wanneer de overname voorgesteld werd)ook niks meer over gehoord, spijtig.

Ja ik heb ook gezien dat de vluchten naar Gatwick nog zijn ingeladen, maar dat kan nog veranderen he. Of heeft Sciot hierover ook iets gezegd? Over die LHR vluchten, SN zal misschien niet direct de vluchten zelf uitvoeren, maar ik zie ze dat nog wel doen ergens volgend jaar. Of niet?
Maxim

Berichtdoor Sam » wo 25 nov 2009, 20:14

Joris Van den Berghe schreef:Toegegeven, "volgens Geert Sciot"...soms heb ik oprechte twijfels bij de volledigheid enz van zijn informatie. Dat even terzijde.

Zijn informatie is, om gekende redenen, niet altijd even volledig. We kunnen het ons echter niet permitteren om geruchten te verspreiden... Ik pols altijd eerst bij hem en probeer dan iets op te maken uit zijn antwoord.

Boeing schreef:Ja ik heb ook gezien dat de vluchten naar Gatwick nog zijn ingeladen, maar dat kan nog veranderen he. Of heeft Sciot hierover ook iets gezegd?

Hij vermeldt dat BMI zal codesharen op de SN-vluchten vanuit Gatwick naar Brussel, dus ik veronderstel dat die zeker blijven bestaan.

Boeing schreef:Over die LHR vluchten, SN zal misschien niet direct de vluchten zelf uitvoeren, maar ik zie ze dat nog wel doen ergens volgend jaar. Of niet?

Geen idee, om het met Sciot zijn woorden te zeggen: "Tientallen en tientallen elementen spelen altijd mee. Vliegtuigen beschikbaar? Crewplanning? Businesspotentieel op het toesteltype? Landingsrechten? Transfermogelijkheden? Ground Handling Contracten? Airport toelating? Inpassen in schedule? Onderschat dat zeker niet."
Sam

Berichtdoor Maxim » wo 25 nov 2009, 20:19

Op het forum van airliners.net heeft iemand gezegd dat LH eventueel een extra A319 naar Brussels Airlines zou sturen om de vluchten te kunnen uitvoeren. Het toestel zou dan komen van BMI dat 9 van haar vliegtuigen weg doet. Ik heb zo mijn twijfels of dit juist is omdat hij geen bron geeft, maar als het waar is zou het wel leuk zijn. :P
Maxim

Berichtdoor Maxim » za 28 nov 2009, 11:16

Op luchtzak.be beweert iemand dat hij van bronnen binnen BMI weet dat zij inderdaad alle slots aan SN overdragen. Maar BMI zal bijna alle vluchten zelf blijven uitvoeren onder een soort van wet-lease van slots. SN zou dan 1 dagelijkse vlucht zelf uitvoeren, waarschijnlijk een ochtend vlucht zodat SN connecties heeft met haar Afrika vluchten en zodat BMI geen toestel meer moet achterlaten in BRU om die ochtend vlucht uit te kunnen voeren.

Nu weet ik niet in hoeverre dit te vertrouwen is, want op luchtzak.be verschijnen meer speculaties dan dingen die ook echt gebeuren. Ik heb zelf geen account op dat forum, maar soms denk ik dat ik dat toch maar eens moet doen om sommige terug met hun beide voetjes op de grond te zetten. :P
Maxim

Berichtdoor Sam » ma 30 nov 2009, 12:23

Codesharing tussen Star Alliance-partners Brussels Airlines en TAP Air Portugal zal vanaf 12 januari een tweede fase ingaan. SN zal codesharen op de enkele binnenlandse vluchten van TAP, terwijl er extra Europese codeshares van TAP bijkomen op SN-vluchten.

TP code op SN-vluchten (ex-BRU)
  • Berlijn Tegel
  • Birmingham
  • Göteborg
  • Manchester
  • Strasbourg
  • Vienna

SN code op TP-vluchten (ex-LIS)
  • Faro
  • Funchal
  • Porto
Sam

Berichtdoor Maxim » ma 30 nov 2009, 17:08

Funchal is voor SN nieuw. Maar de vluchten van SN waarop TAP codeshared zijn die nieuw voor TAP?

Edit: Alle zes de bestemmingen worden blijkbaar niet door TAP zelf aangevlogen.
Maxim

Berichtdoor Maxim » di 08 dec 2009, 17:08

Zoals iedereen wel weet treedt SN morgen officieel toe tot de Star Alliance. Ik vind niet erg veel info over de planning voor morgen, maar om 17 uur zou er een persconferentie zijn en om 18:30 zou de officiële toetredingceremonie beginnen.
Op de persconferentie zal SN en haar nieuwe Star Alliance partners alles duidelijk maken wat ze duidelijk willen maken. Misschien krijgen we eindelijk duidelijkheid over de BRU-LHR route.

Ben wel eens benieuwd wat SN gaat laten zien tijdens de ceremonie aan haar "nieuwe partnermaatschappijen", bij bijna alle andere Star leden was er tegen die ceremonie een vliegtuig in Star kleuren, maar ik denk niet dat we dat bij SN nu al kunnen verwachten.
Maxim

Berichtdoor Sam » di 08 dec 2009, 17:26

Wie weet hebben ze een BMI-toestel overgevlogen en er een sticker over geplakt :P.
Sam

Berichtdoor Maxim » di 08 dec 2009, 17:38

Sam schreef:Wie weet hebben ze een BMI-toestel overgevlogen en er een sticker over geplakt :P.

Ja, ergens in een hangar met zware bewaking ervoor. :lol: Ik vrees er een beetje voor. :P

Weet iemand waar de ceremonie zal plaatsvinden? En wanneer de jaarlijkse board meeting van Star Alliance zal plaatsvinden?

Wel raar: die meeting vindt altijd plaats in een grote stad. Vorig jaar Chicago het jaar daarvoor Beijing (denk ik) en het jaar daarvoor Istanbul (denk ik), altijd een belangrijke plaats voor Star Alliance en nu is dat ineens in Brussel. Op gebied van grote van de stad is het wel ineens heel wat minder he. :P
Maxim

Berichtdoor Sam » di 08 dec 2009, 18:36

Boeing schreef:Weet iemand waar de ceremonie zal plaatsvinden? En wanneer de jaarlijkse board meeting van Star Alliance zal plaatsvinden?

Grote Markt van Brussel + stadhuis Brussel :-).
Sam

Berichtdoor Maxim » di 08 dec 2009, 19:11

Ah dat is een goede plaats, toch voor SN. De meeste Star maatschappijen stelden een vliegtuig voor bij de ceremonie, maar bij SN is dat niet het geval en dan is de stad Brussel toch veel aantrekkelijker dan een koude, vuile hangar op de luchthaven zelf he. :P
Ik heb net ergens gelezen dat er eerst buiten op de markt iets te doen zou zijn (onder andere een lichtshow ofzo) en dan in het stadhuis de echte ceremonie met alle CEO's van alle Star Alliance leden. Als ik dat zo hoor denk ik dat SN (LH zal er ook wel achter zitten :P ) een goede keuze heeft gemaakt om het op die locatie te doen en niet op de luchthaven zelf.

Maar ben eigenlijk toch nog altijd meer benieuwd naar de voorafgaande persconferentie. :mrgreen:
Maxim

Berichtdoor Maxim » wo 09 dec 2009, 13:23

Vanaf vandaag is SN officieel lid van 's werelds grootste luchtvaartalliantie. :D De website van SN toont een balk waarin te zien is dat SN nu een Star maatschappij is en er is een pagina met een artikeltje over het lidmaatschap. Verder staat op de site van Star Alliance een pagina (zoals ieder lid) met info in verband met SN. Zo staat er bij dat SN "de Afrikaspecialist" binnen Star is en dat ze deze titel zullen verstevigen in 2010 wanneer ze er zullen uitbreiden. De homepage geeft een link weer met "Welcome Brussels Airlines" tot voor vannacht stond hier nog "Welcome Continental Airlines". De laatste link is de link waar je vanavond live de ceremonie kan volgen. Nu wordt er een soort van promotiefilmpje van Star/SN getoond.

http://www.staralliance.com/en/
http://www.brusselsairlines.com/nl_be/
http://www.joiningeventceb.com/#

Edit: Nog iets gevonden, een analyse op de redactie.be van een luchtvaartspecialist.

http://analyse.deredactie.be/2009/12/07/star-alliance-een-zegen-voor-brussels-airlines-en-brussels-airport/
Maxim

Berichtdoor Sam » wo 09 dec 2009, 14:36

Vluchten naar LHR zijn ingeladen in Amadeus:

Code: Selecteer alles
SN2091  BRU 7030  LHR 0740
SN2093  BRU 0950  LHR 1000
SN2101  BRU 1915  LHR 1925
SN2103  BRU 2125  LHR 2135

SN2092  LHR 0830  BRU 1040
SN2094  LHR 1050  BRU 1300
SN2102  LHR 2015  BRU 2205
SN2104  LHR 0650  BRU 0900

Toestellen variëren voorlopig van ARJ tot 737 en A319 (volgens eerste berichten maar 2 vluchten op zondag).
Sam

Berichtdoor Maxim » wo 09 dec 2009, 14:42

Vier dagelijkse vluchten, niet slecht. Zeker als ze nogal dikwijls een 737 of A319 krijgen. Ik veronderstel dat de ochtendvluchten bijna altijd een 737 of A319 zullen krijgen als deze beschikbaar is, niet?
Ik heb zelf in amadeus gezien dat SN haar vluchten er zijn bijgekomen, maar dat BMI haar vluchten er ook nog zijn. De vier vluchten van SN vallen samen met vier van de zes vluchten van BMI, maar zal BMI de twee overige blijven uitvoeren met eigen toestellen onder de naam van SN of vallen die vluchten weg?

Edit: Ik zie dat er op zaterdag twee vluchten zijn ingeladen en op zondag drie in plaats van twee.
Maxim

Berichtdoor Bralo20 » wo 09 dec 2009, 14:57

Sam schreef:
Toestellen variëren voorlopig van ARJ tot 737 en A319 (volgens eerste berichten maar 2 vluchten op zondag).

[KVS Availability Tool 5.1.6/Diamond - Sabre: Availability/GTC/US-LTR]
BRU  Brussels Metro / Brussels Ntl BE = BRU CRL [EBBR]
LHR  London Heathrow UK [EGLL]
MON  11 Jan 2010

Carrier    Flight  From  Depart    To    Arrive    A/C  St  Availability
---------  ------  ----  --------  ----  --------  ---  --  -----------------------------------------------------------
SN         2121    BRU   07:00     LGW   07:00     319  0   J4 C4 D4 Z4 I4 Y4 B4 M4 H4 K4 T4 Q4 V4 W4 U4 S0 L0 E0 X4
SN         2091    BRU   07:30     LHR   07:40     734  0   J4 C4 D4 Z4 I4 Y4 B4 M4 H4 K4 T4 Q4 V4 W4 U4 S4 L4 E4 X4
SN         2093    BRU   09:50     LHR   10:00     AR8  0   J4 C4 D4 Z4 I4 Y4 B4 M4 H4 K4 T4 Q4 V4 W4 U4 S4 L4 E4 X4
SN         2129    BRU   16:45     LGW   16:45     AR1  0   J4 C4 D4 Z4 I4 Y4 B4 M4 H4 K4 T4 Q4 V4 W4 U4 S4 L4 E4 X4
SN         2101    BRU   19:15     LHR   19:25     734  0   J4 C4 D4 Z4 I4 Y4 B4 M4 H4 K4 T4 Q4 V4 W4 U4 S4 L4 E4 X4
SN         2103    BRU   21:25     LHR   21:35     AR8  0   J4 C4 D4 Z4 I4 Y4 B4 M4 H4 K4 T4 Q4 V4 W4 U4 S4 L4 E4 X4

[KVS Availability Tool 5.1.6/Diamond - Sabre: Availability/GTC/US-LTR]
LHR  London Heathrow UK [EGLL]
MON  11 Jan 2010

Carrier    Flight  From  Depart    To    Arrive    A/C  St  Availability
---------  ------  ----  --------  ----  --------  ---  --  -----------------------------------------------------------
SN         2104    LHR   06:50     BRU   09:00     AR8  0   J4 C4 D4 Z4 I4 Y4 B4 M4 H4 K4 T4 Q4 V4 W4 U4 S4 L4 E4 X4
SN         2122    LGW   07:40     BRU   09:50     319  0   J4 C4 D4 Z4 I4 Y4 B4 M4 H4 K4 T4 Q4 V4 W4 U4 S4 L4 E0 X4
SN         2092    LHR   08:30     BRU   10:40     734  0   J4 C4 D4 Z4 I4 Y4 B4 M4 H4 K4 T4 Q4 V4 W4 U4 S4 L4 E4 X4
SN         2094    LHR   10:50     BRU   13:00     AR8  0   J4 C4 D4 Z4 I4 Y4 B4 M4 H4 K4 T4 Q4 V4 W4 U4 S4 L4 E4 X4
SN         2130    LGW   17:25     BRU   19:30     AR1  0   J4 C4 D4 Z4 I4 Y4 B4 M4 H4 K4 T4 Q4 V4 W4 U4 S4 L4 E4 X4
SN         2102    LHR   20:15     BRU   22:25     734  0   J4 C4 D4 Z4 I4 Y4 B4 M4 H4 K4 T4 Q4 V4 W4 U4 S4 L4 E4 X4

En de timetable:

[KVS Availability Tool 5.1.6/Diamond - Amadeus: Timetable/NL-BCDF]
LON  London Metro UK = LHR LGW STN LTN LCY
FRI  08 Jan 2010 - 15 Jan 2010

Carrier    Flight  From  Depart    To    Arrive    A/C  St  Frequency | Dur'n | Dep T | Arr T | Effect | Ending | Exceptions
---------  ------  ----  --------  ----  --------  ---  --  ----------------------------------------------------------------
SN         2104    LHR   06:50     BRU   09:00     AR8  0   12345--     01:10       1       M   11 Jan   26 Mar   Fri 08 Jan
SN         2122    LGW   07:40     BRU   09:50     EQV  0   1234567     01:10       N       M   08 Jan   15 Jan
SN         2092    LHR   08:30     BRU   10:40     734  0   12345--     01:10       1       M   11 Jan   19 Jan   Fri 08 Jan
SN         2094    LHR   10:50     BRU   13:00     AR8  0   1-3-5--     01:10       1       M   11 Jan   20 Jan   Fri 08 Jan
SN         2094    LHR   11:15     BRU   13:25     AR8  0   -2-4---     01:10       1       M   12 Jan   14 Jan
SN         2130    LGW   17:25     BRU   19:30     EQV  0   12345-7     01:05       N       M   08 Jan   15 Jan
SN         2102    LHR   20:15     BRU   22:25     734  0   12345-7     01:10       1       M   10 Jan   31 Jan   Fri 08 Jan

Voorlopig nog niets anders te vinden van nieuwigheden...
Bralo20

Berichtdoor Maxim » wo 09 dec 2009, 15:05

Ondanks dat SN maar "een kleintje" is binnen Star Alliance verwachten Parijs en Amsterdam toch dat ze veel reizigers zullen verliezen aan Brussels Airport. Dit heb ik gelezen op "express.be", maar onderaan hun artikel staat dat het een artikel van de Nederlandse krant "de telegraaf" is.

Ik had nu niet verwacht dat ze in Nederland toch denken dat Brussel veel reizigers zal afpakken van Parijs en Amsterdam.

http://www.express.be/sectors/nl/logistics/amsterdam-en-parijs-krijgen-meer-concurrentie-van-brussels-airport/117997.htm
Maxim

Berichtdoor Sam » wo 09 dec 2009, 15:13

Zoals je hierboven kan zien, zijn alle BMI-vluchten zero'ed out en zullen die dus niet meer uitgevoerd worden. De passagiers zullen wellicht worden omgeboekt op de 4 vluchten van SN, en BMI zal er geen enkele meer uitvoeren. 6x Embraer moet wel te doen zijn op 4x 737/A319. Volledig schema is nu trouwens te zien op de homepage. Dus vier vluchten op weekdagen, 2 op zaterdag en 3 op zondag.
Sam

Berichtdoor Maxim » wo 09 dec 2009, 15:17

Het is sowieso een ferme capaciteits verhoging. 6 keer per dag een ERJ met 50 seats is nog altijd minder dan SN haar vluchten. Zelfs als ze vier keer per dag met een RJ85 vliegen (op weekdagen voorlopig nooit het geval) zitten ze nog boven het aantal seats dat BMI aanbood. Bovendien zijn de vliegtuigen van SN comfortabeler dan die ERJ's van BMI, ik zeg nu niet dat hun 737's comfortabel zijn, maar hun Avro's zijn dat tegenover andere gebruikers zeker wel.
Maxim

Berichtdoor Bralo20 » wo 09 dec 2009, 15:22

Boeing schreef:Het is sowieso een ferme capaciteits verhoging. 6 keer per dag een ERJ met 50 seats is nog altijd minder dan SN haar vluchten. Zelfs als ze vier keer per dag met een RJ85 vliegen (op weekdagen voorlopig nooit het geval)

SN2093 / 2103 vanuit BRU zijn voorlopig RJ85's
SN2104 / 2094 vanuit LHR eveneens

De rest is minimaal een RJ100 (voorlopig)
Bralo20

Volgende

Keer terug naar Luchtvaartnieuws