Het gewenste bereik is 300 mm of meer, en dat aan een zo goed mogelijke kwaliteit. Liefst voor een zo laag mogelijke prijs want ik heb niet zo'n groot budget

Ik had de prijzen van de Canon EF 75-300 III F4-5,6 opgezocht, omdat het bij de link over die lens ging. Ongeacht kwaliteit, merk of type, misschien toch even over de grens kijken

De wettelijke Europese garantie is 2 jaar, elk EU-lid zou zich hieraan moeten houden ?Joris Van den Berghe schreef:Nu je "over de grens" zegt, Johan, doet me dat aan iets denken. De wettelijke garantie is een jaar in Nederland (in België twee jaar). Sommige winkels bieden wel twee jaar garantie, maar toch...
Standaard is de garantietermijn van leveranciers 1 jaar, er zijn echter leveranciers die deze verlengd hebben tot 2 jaar. Dit staat duidelijk vermeld in de met het product meegeleverde garantievoorwaarden.
Ik vind het zelf ook raar, maar voor mij is het een van de redenen om hier in België te kopen. Grote merken als Sony en Nikon leggen voor bepaalde items (bodies bijvoorbeeld) tegenwoordig minimumprijzen op. Van Nikon heb ik het gehoord maar kan ik het niet bevestigen, bij Sony wel (naar hun SURE-voorbeeld uit de VS).Onze artikelen worden geleverd met standaard 12 maanden fabrieksgarantie, tenzij anders vermeld.

Daar ben ik zeer mee eens. Dan kan je later bij een eventuele behoefte aan millimeters een 1.4x teleconverter/extender erbij kopen. Dan heb je weer 300mm. En ik denk zelfs een betere kwaliteit, of in ieder geval van een gelijkwaardige, dan de 70-300. Of je kan gewoon croppen, vanaf 200mm.Joost schreef:Je wilt natuurlijk echt millimeters, maar voor rond die prijsklasse zou ik toch nog even de aandacht op de 70-200 f/4 van Canon willen vestigen. Ik heb hem zelf nu een kleine twee maanden en het is echt een prachtlens die ik iedereen zou kunnen aanbevelen.

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast