Wat je van die printer zegt, Wouter, hoeft niet altijd te kloppen. Wij hadden hier zo'n oudere maar weinig gebruikte inkjetprinter van Hewlett-Packard staan die ik vroeger onder Windows gebruikte (die printer zal wel een jaar of 6 à 8 oud zijn, denk ik). Toen ik eind 2009 mijn MacBook Pro kocht, hoefde ik 'm eigenlijk alleen maar in te pluggen en het werkte.
(Dat kan ik van de meeste Windowsversies, van '98 tot Vista, niet zeggen!)
Wat multimedia betreft, is een Mac een computer als een ander. 't Is meer een kwestie van welke software je daarvoor gaat gebruiken. Een Mac is niet per definitie beter dan een pc om het een of het ander te doen.
Wat wel erg leuk is aan de Macs is dat je een compleet softwarepakket erbij krijgt (iLife, kijk maar even op Google) dat bijzonder goed uitgewerkt is. Tot ik begon met Aperture, voldeed iPhoto eigenlijk prima. Je kan daar ook je foto's in RAW in openen én bekijken vanuit de Finder (het equivalent van de 'verkenner' in Windows), zonder enig programma te hoeven openen. Hetzelfde geldt voor PDF-bestanden: geen geleuter meer met Adobe (Reader). Worddocumenten kon (en kan) ik openen zonder Office te hebben geïnstalleerd

.
Er is ook een
Mac Mini trouwens. Je hoeft daar alleen een kabel aan te hangen voor het scherm, toetsenbord en muis (en de stroomtoevoer), en je bent vertrokken

.

Sony
α77/VG-C77AM vertical grip/
α350/18-70/70-400
G SSM/NEX-5/18-55 OSS/Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-systeem.
MacBook Pro 13" (2009)
...En een lang verlanglijstje...