In het oosten van Oekraïne nabij de grens met Rusland is een B777-200 van Malaysia Airlines neergestort. Vlucht MH17 was onderweg van Amsterdam naar Kuala Lumpur toen het toestel van de radar verdween. Aan boord zaten 280 passagiers en 15 bemanningsleden.
Vlucht MH17 van Amsterdam naar Kuala Lumpur steeg om 12:31 op vanaf baan 36C op de luchthaven van Schiphol voor een vlucht van zo’n 12 uur naar Kuala Lumpur. Maar toen het toestel zich op zo’n 50 kilometer van de Oekraïense Donetsk bevond, verdween het van de radar. Op dat moment vloog het toestel op een hoogte van 33.000 voet en bevond het zich nabij de grens met Rusland. Het toestel vloog op airway L980 en bevond zich zo’n 20 mijl van intersectie TAMAK, aangeduid met een rode kruis op onderstaande kaart. Dat gebied ligt tussen de Oekraïense stad Donetsk en de grote Russische stad Rostov-na-Donau.
Volgens Flightradar verdween het toestel om precies 15:21 onze tijd van de radar:
Het betrokken toestel, met registratie 9M-MRD, is een B777-200 van 17 jaar oud met een eerste vlucht in 1997. Aan boord is plaats voor 282 passagiers en volgens de eerste informatie zou de vlucht bijna volledig vol hebben gezeten met een totaal van 280 passagiers en 15 bemanningsleden.
Ondertussen zijn er beelden verschenen van de locatie van de crash nabij het dorp Shakhtarsk.
De Oekraïense minister van Binnenlandse Zaken bevestigt dat er geen overlevenden zijn van de crash. Eerste berichten maken gewag dat het toestel zou zijn neergeschoten, vermoedelijk door pro-Russische rebellen in het oosten van Oekraïne of door het Russische leger. Echt officiële informatie ontbreekt en momenteel is het niet duidelijk wie of hoe het vliegtuig is neergekomen.
Later meer
Kun je mss de foto van de lijken verwijderen aub,hoort hier niet thuis..
RIP
CXB
Lex,
Groot gelijk, foto met overleden personen hoort hier niet thuis!
Beste, mogen we dan ook geen lijken van Auschwitz meer zien?!
Dan mogen we volgens u de lijken uit de Gazastrook ook niet zien, of zijn die bruikbaar voor propaganda?
Aan Lex,
Beste, ook ik was verbaast de foto te zien waar u verbolgen over bent.
Ik weet niet of men hem toch gaat verwijderen, maar soms zijn schokkende beelden doeltreffender dan ellenlange zedenpreken.
Het is inderdaad ongewoon dat men beelden toont van overleden slachtoffers tussen de wrakstukken van een neergestort vliegtuig, maar om de wandaden van de nieuwe Stalin genaamd Poetin aan de kaak te stellen is dit misschien de aangewezen manier.
Lijken uit de Gazastrook zijn relevant voor de wreedheid van het Israëlisch optreden en de radeloosheid van de Arabieren. Lijken bij een fatale vliegtuigcrash zijn er inderdaad maar zijn niet relevant.
Beste,
Mijn mening is dat flightlevel een nederlandstalige luchtvaartsite is, geen nieuwssite,geen politiek propaganda of meningensite, een site voor luchtvaartliefhebbers.
Daar meer dan 150 slachtoffers nederlands en 4 belgen zijn zou het kunnen dat vrienden of familieleden toevallig op deze site terecht komen.
Ik vind het dan ook ongepast en degoutant om een luchtvaartsite die ik regelmatig raadpleeg te zien afdwalen naar riooljournalistiek type Het Laatste Nieuws… ongepast..
Buiten het plaatsen van deze foto vind ik wel dat de auteur erg goede verslagen post en relevant is, jammer van deze misser…
Maar persvrijheid moet ook er ook zijn, naast menselijkheid…
Mijn persoonlijke mening…
Jammer…
Rust in vrede …
Lex
De bijdrage van Dhr. Hugo Luyckx is m.i. goed weergegeven, trouwens Mr. LEX, luchtvaartNIEUWS de term “riool journalistiek” aanmeten is er wel over. Wat de foto laat zien is de realiteit… Kijk naar de beelden van de Russische televisie, zijn zelfs niet “gecensureerd”.
De artikels van luchtvaartnieuws zijn altijd zeer goed én informatief weergegeven. Met dank aan de redactie… Trouwens, hoe het mogelijk is, dat een verkeersvliegtuig vanaf 33.000 voet, tijdens een internationale vlucht “zomaar” uit de lucht kan worden geknald door een groepje “ongeregeld”, DAT houd mij bezig, evenals het feit dat zogenaamde “rebellen over zulk soort van geëmancipeerd wapentuig kan beschikken, inclusief de “specialisten” om deze te bedienen. Ben benieuwd wat de Internationale gemeenschap hieraan kan doen, (buiten een paar vergaderingen), zodat we in de toekomst met een gerust gevoel, in een vliegtuig kunnen stappen…
Even een rechtzetting,
In mijn “post” schreef ik “Luchtvaartnieuws”, ik bedoelde hier uiteraard “Flightlevel.be”.
Excuses aan de redactie..
Ik denk dat we de woordenwisseling hier nu wel kunnen afsluiten want op de bewuste foto, die weliswaar niet is verwijderd, zijn de confronterende gedeelten digitaal onzichtbaar gemaakt en dus kunnen de heren Lex, Van den Broeck en Depaepe tevreden zijn.