Brussels Airport kleurt rood: nieuw logo

Het gekende blauw / grijze logo van Brussels Airport is vanaf heden verleden tijd. Donderdagavond werd het nieuwe logo voorgesteld op de nieuwjaarsreceptie van Brussels Airport door CEO Arnaud Feist. Rood is de nieuwe kleur en de gestileerde B in het nieuwe logo verwijst naar België en Brussel én de kwaliteit van de dienstverlening. De oude slagzin “Welcome to Europe” heeft plaats geruimd voor het gekende “The heart of Europe”. Het gebruikte lettertype van “Brussels Airport” leunt opvallend sterk aan bij het logo van homecarrier Brussels Airlines.

De linten voor de wachtrijen en de screensavers werden meteen na de aankondiging vervangen.

In 2011 hebben wij een nieuwe strategie bepaald waarbij onze klanten – zowel passagiers als klanten – centraal staan in alles wat we doen. Hiermee willen we van Brussels Airport, als Star Alliance hub, een luchthaven maken waar de klantentevredenheid hoog scoort. Dat willen we doen door onze klanten een aangename luchthavenbeleving, een vlotte bereikbaarheid en kwalitatieve, gedifferentieerde diensten te garanderen. Dat is dan ook de reden waarom we de uitdaging zijn aangegaan om ons imago om te gooien zodat het laat zien wie we echt zijn. Onze nieuwe visuele identiteit weerspiegelt voortaan de essentiële waarden van de luchthaven.“, licht Arnaud Feist toe.

Het nieuwe logo was een goed bewaard geheim, slechts een handvol werknemers betrokken in het proces kenden het nieuwe logo. De actie werd bovendien goed voorbereid. Meteen na de aankondigen werden zowel de website van Brussels Airport als social media, de screensavers en de linten voor de wachtrijen meteen vervangen. Je moet je best doen om het oude logo nog ergens tegen te komen.

Voor de realisatie van haar nieuwe logo en visuele identiteit werkte Brussels Airport samen met Megaluna.