Continental Airlines – Media Statement

Continental Airlines bevestigt dat het wegens verscheidene zakelijke factoren, waaronder een aanhoudende daling van het aantal klanten dat reserveert via de telefoon, heeft besloten om het Brussels Reservatiecentrum te sluiten op 31 augustus 2010. Dit om de kosten te drukken en haar Europese call centrum services in de Verenigde Staten te consolideren. Continental merkt een jaarlijkse vermindering in telefonisch verkeer doordat de klanten opteren voor de self-service opties op het internet.

Continental heeft zijn wettelijke verplichtingen in het kader van de Belgische collectieve ontslagwetgeving volledig gerespecteerd, de zogenaamde Renault- wet in acht genomen. Gedurende een periode van 2 maanden heeft Continental Airlines overlegd met de sociale partners, hen voorzien van de gevraagde informatie, hun vragen, argumenten en tegenvoorstellen onderzocht en beantwoord. De naleving van de Renault- wet werd bevestigd door het regionaal werkloosheidsagentschap VDAB.

Continental gelooft er daardoor sterk in dat het heeft voldaan aan de wettelijke verplichtingen onder belgisch recht, en zal dit ook blijven doen in de toekomst. We zullen erop toe zien dat al onze medewerkers die mogelijks betrokken worden door de herstructurering hetgeen zullen ontvangen waarop ze recht hebben onder Belgisch recht.
Continental blijft zijn dagelijkse vlucht van Brussel naar Newark verder zetten.